Spółka Innobaltica ukarana kwotą blisko 1 mln zł za opóźnienia w realizacji systemu Fala

Spółka Asseco Data Systems, odpowiedzialna za realizację systemu Fala, została ukarana przez Innobaltica grzywną o wartości prawie 1 mln zł. Kary te były efektem znacznych opóźnień przy implementacji systemu, który miał usprawnić proces kupowania biletów na komunikację miejską dla pasażerów w Trójmieście i całym Pomorzu. Wartym uwagi jest fakt, że mimo iż system zaprojektowany był wyłącznie dla województwa pomorskiego, urządzenia związane z Falą pojawią się również w Elblągu.

Od dłuższego czasu przewidywano pełne funkcjonowanie systemu Fala. Niestety, jego implementacja była wielokrotnie odkładana. Kiedy ostatecznie ujawniono datę rozpoczęcia działania systemu, okazało się, że na razie są to jedynie testy, a pełne uruchomienie wszystkich funkcji będzie realizowane etapami i zajmie kilka miesięcy.

Pół roku po rozpoczęciu testów system nadal nie działa w pełni. Twórcy systemu Fala nie potrafili jeszcze aktywować urządzeń na kolejach. Nie funkcjonuje też optymalizacja oferty, co oznacza brak możliwości automatycznej zamiany kilku biletów jednoprzejazdowych na bardziej korzystny finansowo bilet całodobowy. Brakuje również nowej oferty taryfowej, co sprawia, że wielu pasażerów mogło przez wiele tygodni nie zdawać sobie sprawy z funkcjonowania systemu Fala.